• קשר צור

תוכנית הלימודים לפורום של לנדמרק

תקציר התוכנית הפורום של לנדמרק

תוכנית הלימודים לפורום של לנדמרק

היום הראשון

היום הראשון

מבוא וסקירה: כיצד הפורום של לנדמרק® עובד
למשתתפים ניתנת סקירה - תחושה למה ה ם יכולים לצפות, כמו גם עצות ורעיונות כיצד לקבל את הערך המירבי. סדר היום נסקר, ויש הזדמנות לשאול שאלות.

הבמה ערוכה עבור המשתתפים להשתלב בעוצמה עם החומר, להפיק את הערך המירבי מהשתתפותם ולהפיק בפרק זמן קצר תוצאות חסרות תקדים.

2. הקשבה כבר תמיד™
בחלק המדבר על "הקשבה כבר תמיד" אנו מציגים את הרעיון שלמרות שאנו מתייחסים לעצמנו כאובייקטיבים וכבעלי ראש פתוח, למעשה ההתיחסות שלנו לעצמנו, ולנסיבות שלנו ולאחרים בדרך-כלל מסוננת ואף מעורפלת על- ידי דעות ורעיונות שכבר קיימים שם, מהחינוך שלנו, הערכים שלנו ונסיון העבר שלנו.

בחלק זה, אנו רואים את המסננים כפי שהינם - השפעה חודרת עמוק, הצובעת את יחסינו עם אנשים, נסיבות ואפילו את עצמנו. מודעות למסננים אלו וההכרה במגבלות המפתיעות שמסננים אלו כופים עלינו, מאפשרות חופש מרענן. אנשים, מצבים וגישתנו לחיים משתנים באופן דרמטי.

3. העוצמה הנסתרת של ההקשר
כאן אנו מציעים את נקודת המבט שבכל היוזמות האנושיות ההקשר הוא המכריע. כלומר, ההקשר הנסתר בתוכו אנו חיים מכתיב את מה שאנחנו רואים ואת מה שאיננו רואים; את מה אנחנו מחשיבים ובמה אנו לא מבחינים; מה אנו מסוגלים לעשות ומה נראה שהוא מעבר ליכולתנו. מנקודת מבט זו, כל התנהגות - כל הדרכים להיות ולפעול - כולם במתאם להקשר(ים) אשר מתוכם אנו חיים את חיינו.

בשעה שהקשרים אלו הופכים להיות גלויים ומוכרים, אנו יכולים להתחיל לראות את התהליך השרירותי שהרכיב אותם ועד כמה שהם למעשה שולטים בחיי היום-יום שלנו, אנו נשארים, אולי בפעם הראשונה, עם בחירה בנוגע למי אנחנו ומי אנו יכולים להיות, בנפרד מהקשרים אלו. יש את החופש והיכולת לנקוט בפעולות שלא היו זמינות לפני כן. אפילו פעולות מוכרות מפיקות רמה חדשה לחלוטין של אפקטיביות.

4. המעגל הזדוני
בחלק המדבר על המעגל הזדוני אנו מציעים שלבני האדם יש נטיה לבלבל ולאחד בין "מה שקרה" לבין ה"סיפור שאנו מספרים" על מה שקרה. בלבול זה מתרחש כל כך מהר, שנעשה קשה להפריד בין השניים ואנו מחשיבים את שניהם לאחד, ולאותו דבר. כמעט באופן מיידי, ולבטח, לאורך הזמן, הסיפור שאנו מספרים לעצמנו הופך להיות "ככה זה" - המציאות המוכרת לנו. זה מגביל את מה שאפשרי בחיינו, גוזל מאיתנו את מרבית ההנאה והאפקטיביות

כאשר אנו מסוגלים להפריד בין מה שקרה לבין הסיפור והפרשנות שלנו, אנו מגלים שהרבה ממה שחשבנו שהוא מוחלט, קבוע ונתון, איננו למעשה כך. מצבים שנראים קשים או בלתי אפשריים נעשים זורמים ופתוחים לשינוי. אנו מגלים שאיננו מוגבלים יותר על ידי מערך מוגדר של אפשרויות ויכולים להשיג את מה שאנו רוצים, בנינוחות ובהנאה חדשים.

5. רקט™ - הרווח והמחיר
בחלק של הרקט אנו דנים ברקט כדרך לא פרודוקטיבית להיות ולפעול, הכוללת תלונה שמשהו לא צריך להיות כפי שהוא. לעיתים קרובות אין אנו מבחינים שלמרות שהתלונות שלנו נראות מוצדקות ואפילו לגיטימיות, יש שם רווח כלשהו, יתרון ותגמול מסויים שאנו מקבלים אשר מחזק את מחזור ההתנהגות. בו זמנית, לדרך הזו של היותנו יש מחיר עצום, בין אם זה בחיוניות שלנו, בחיבה שאנו חשים, בביטוי העצמי שלנו או בתחושה של סיפוק ומימוש.

אשר מכירים בתבנית זו, במחירים שלה וכיצד שימרנו תבנית זו במקומה, אנו יכולים לבחור לקטוע ולהפסיק את המחזור, ולגלות דרכים חדשות של מגע וקשר, המובילות לרמות חדשות של אושר, שביעות-רצון ומימוש בתחומים שהם חשובים לנו ביותר.

היום השני

היום השני

1. האשליה של מתישהו; חשיבה מחדש של אפשרות
אפשרי", בדרך כלל x" אם מישהו אומר לנו אינו קיים x- אנו נבין שהוא מתכוון לכך ש עכשיו והקיום שלו, אפילו מתישהו אינו ודאי. השימוש שלנו במילה "אפשרות" שונה מהשימוש הרגיל. איננו מדברים על משהו מרוחק או משהו שעשוי להתרחש בעתיד. בחלק זה אנו מסתכלים על המושג אפשרות מזווית שונה לגמרי.

לנקודת המבט החדשה הזו על אפשרות יש השפעה מידית ובעלת עוצמה על מי שאנחנו, על הדרך שבה אנו חיים את חיינו,כיצד אנו רואים דברים - עכשיו, בהווה. יש לה את העוצמה לרגש, להפעים ולמלא אותנו השראה; לעצב את הפעולות שלנו ולחולל מפנה בדרך שהננו, ממש עכשיו.

2. המיתוס שב-"כזה", ו-"אני"
בחלק זה אנו חוקרים את טבעו של מה שאנו מתייחסים אליו כאל "מציאות", כלומר, עולם אובייקטיבי הקיים בנפרד מאיתנו, אשר בו, סיבה ותוצאה הם גורמי פעולה עיקריים, מקום שבו "אני" כזהות הוא אוסף של מאפיינים, תכונות וחוויות מהעבר. בחקירתנו את טבעה של מציאות ובניפוץ המיתוסים הללו, משהו אחר נעשה אפשרי.

כאן, אנו מבחינים, לא בהכרח, בפרטים של המציאויות שאנו בונים, אלא שזה אנושי לבנות מציאויות שכאלה, ואז לשכוח שאנחנו אלו שבנינו אותן. כתוצאה - אנו רואים שאיננו חייבים יותר להיות מוגבלים לחיות בתוך התחום הצר הזה, ואנו זוכים בחופש לבטא את עצמנו - באופן מלא.

3. להבחין: לפתוח עולמות חדשים
להבחין משהו משמעותו להוציא משהו מהרקע הכללי שדבר לא מובחן בו, ולהביאו לחזית. כפי שלמידה של שפה חדשה בונה גשר לתרבות חדשה או שרכישת שיווי משקל מאפשרת רכיבה על אופניים, הבחנת הבחנות מעניקה לנו את הכלים לנווט בתוך תחומים שעד כה, לא היתה לנו גישה אליהם.

הבחנות מעניקות עוצמה, מרחב ויכולת לחיות ביצירתיות ובהצלחה. עם היכולת הזו להבחין אנו נשארים עם עולמות חדשים והזדמנויות חדשות לפעולה.

4. חופש מחרדה
תשקלו שאחד מהמכשלות הראשונות ליעילות היא פחד. לא חשוב עד כמה אנו מצליחים, בעלי הישגים או אמיצים, לפחד ולחשש יש תפקיד כזה או אחר בחיינו. לעיתים קרובות אנו מאפשרים לפחדים ולחששות שלנו לעצור אותנו - לקבוע עד כמה אנו מוכנים לסכן ולהגביל את הטווח בו אנו חיים - כשאנו נותנים להם חשיבות ועוצמה בלתי מוצדקים.

כאשר אנו רואים שההתייחסות שלנו לפחד ולחששות שלנו נותנת להם חיים משלהם - משהו אחר נעשה אפשרי. אנו מגלים שאנו בעלי עוצמה נוכח מה שעצר אותנו לפני כן וחופשיים לגלות מחדש מה מלהיב אותנו בחיינו ולשאוף לכך.

5. כיצד נוצרות זהויות
בחלק זה אנו חוקרים כיצד הזהות שלנו - מי שאנו מחשיבים עצמנו להיות - נוצרה. התהליך החל בילדות, כאשר באופן הדרגתי אימצנו לעצמנו דרכים להיות ולפעול כדי להתמודד בהצלחה עם דברים שלא התנהלו בדיוק כפי שחשבנו שהם צריכים להתנהל. בתהליך ההתבגרות אנו מרכיבים מערכת של תרגולות וגישות, תכונות ומאפיינים, אשר נראה שהם מעניקים לנו אמות מידה כלשהן של הצלחה - אשר למעשה מהווים את האישיות, הסגנון שלנו ואת מי שאנו מחשיבים עצמנו להיות.

כשאנו מתחילים לראות שהזהות שלנו התגבשה כפי שהיא כתגובה למשהו שאנו החלטנו שהוא "לא צריך להיות", התוצאה היא חופש חדש באמירה מי אנחנו - מפנה מהותי במה שאנו רואים ויודעים כאפשרי.

היום השלישי

היום השלישי

1. ההשפעה המחלחלת של העבר
הרבה ממה שמרכיב את היום ואפילו את המחר נראה כשלוחה או וריאציה של מה שהיה לפני כן. את מה אנו רואים כאפשרי - מה שאנו עובדים לקראתו - מהווה ביסודו גירסה מורחבת, טובה יותר או אחרת של העבר.

בחלק זה ניתנת לנו טכנולגיה אשר באמצעותה אנו שמים את העבר במקום השייך לו - בעבר. אנו מתחילים לעצב את חיינו כביטוי חופשי ואותנטי של מה שאפשרי, לעומת מה שהיה עד כה. כאשר משתחררים ממטעני העבר, אנו חווים רמות גבוהות יותר של חיוניות, רווחה והנאה ואנו מסוגלים להנות מתחושה חדשה של קשר ואינטימיות עם אנשים בחיינו.

2. שינוי לעומת טרנספורמציה
אנו לוקחים כמובן מאליו שדברים "הינם" בדרך מסוימת. כדי לגרום לשינוי אנו עובדים על שינוי הנסיבות, האנשים בסביבתנו ואפילו עצמנו. בחלק זה אנו חוקרים את ההבדל בין שינו י לטרנספורמציה. שינוי הוא במהותו השווא ה למשהו שהיה קיים לפני כן. שינוי, מעצם טבעו, מתבסס על העבר. ביסודו של דבר, שינוי מביא לעוד, יותר טוב או אחרת ממה שהיה לפני כן. לעומת זאת, טרנספורמציה היא פעולה של יצירה או המצאה. טרנספורמציה היא משהו שנוצר, ומטבעה היא מתפשטת ואין-סופית.

זהו החלק בפורום של לנדמרק אשר בו המפנה הזה, או הטרנספורמציה, מתרחש עבור אנשים. המפנה הדרמטי הזה מאפשר לנו לחשוב ולפעול מחוץ לנקודות המבט הקיימות שלנו ומחוץ למגבלות שלנו, ולהגדיר מחדש את עצמנו ואת המציאות שהכרנו.

3. שפה כגישה לעוצמה
השפה נחשבת בדרך כלל כגשר לעולם. אפילו הדרך שבה אנו רוכשים שפה מרמזת שבראש ובראשונה ישנו עולם. לכן, כדי להתחבר ולהתמודד עם העולם הזה, אנו לומדים שפה. לעיתים רחוקות, אם בכלל, אנו שוקלים שייתכן ושפה הינה מה שלמעשה מביא עולם לידי קיום.

בחלק זה אנו בוחנים נקודת מבט חדשה לגב י שפה, אשר מחוללת מפנה בטבע הבסיסי של מה שאפשרי. שפה מתחילה להופיע כפעולה יצירתית. הקשבה ודיבור - פעולות אשר בדרך כלל נראות לנו כשגרה - מקבלות על עצמן מימדים חדשים ועוצמות בלתי צפויות. הן הופכות להיות כלים ליצירה.

4. טבעה של בחירה
העוצמה לבחור היא ייחודית לאנושות. כולנו מאוד מתעניינים בעיצוב מהלך חיינו - לבחור את הבחירות הנכונות ולהשיג את מה שחשוב לנו.

נקודת מבט אחת נפוצה היא להתייחס אל בחירה כתגובה למשהו או בחירה מבין האופציות הקיימות. כאן אנו נוקטים בנקודת מבט אחרת.

בחלק הזה אנו בוחנים בחירה כיכולת האנושית העמוקה ליצור. כאשר בחירה מובנת ומוכרת בדרך זו, מה שקודם לכן נראה כחלק מ-"הדרך שבה הדברים הם" - ללא יכולת לשנות דבר - מופיע באזור חדש. אנו מגלים שאנחנו מסוגלים לבחור - שתהיה לנו אמירה - בנוגע למי אנחנו ומי שנהיה, כמחבר של חיינו, בכל מצב שהוא.

המפגש המשלים

המפגש המשלים

1. אפשרויות חדשות תוצאות שהן פריצת דרך וסקירה מהירה
בשלוש השעות האחרונות, המשתתפים משתפים בינם לבין עצמם ועם האורחים אותם הזמינו את האפשרויות החדשות אשר יצרו לעצמם. אנו חוזרים על הבחנות מפתח ותובנות בסיסיות, מעמיקים את ההבנה שלנו בהבחנות של הפורום של לנדמרק וברלוונטיות שלהן לחיינו.

האורחים מתנסים במהו הפורום של לנדמרק ומה תועלת שבו, יש להם את ההזדמנות הייחודית לראות כיצד זה עובד על-ידי השתתפות אישית בחלק מהטכנולוגיה.

2. טרנספורמציה כדרך להיות
בפורום של לנדמרק, הרעיון של אפשרות הופך ממופשט ביותר למציאות יומיומית. החיים הופכים להיות מוגדרים בדרך חדשה. הדרך שבה אנו מתייחסים לעולם והדרך בה העולם מתייחס אלינו, משתנה.

הפורום של לנדמרק משאיר אתכם עם היכולת להתייחס לחיים עם חופש ועוצמה חדשים. היכולות שרכשתם לעולם לא תעזובנה אתכם, הן שלכם לתמיד. הפורום של לנדמרק אינו אירוע חד פעמי. זוהי הגישה הניתנת ליישום בכל רגע ורגע כיצד לחיות את חיינו.

3. התמודדות בעוצמה עם נקודות שבר
כאן, אנו חוקרים את הטכנולוגיה של התמודדות עם נקודות שבר ביעילות. באומרנו נקודות שבר, אנו מתכוונים למשהו שאנו אומרים ש"לא היה צריך להיות" או משהו שעוצר אותנו מלהגשים את מה שאנו רוצים להגשים. במקום לראות נקודות שבר בדרך המוכרת, אנו מתחילים להסתכל על נקודות שבר כנתיב - גישה ממשית - למימוש מה שאפשרי.

כתוצאה - אנו נשארים עם הביטחון לצעוד אל מעבר לתחום הנוח ולקבל נקודות שבר בברכה, כהזדמנות למנהיגות והגשמה.

היום הראשון | היום השני | היום השלישי | המפגש המשלים

Back to top

Landmark Worldwide

חייה חיים בלתי רגילים

הגדר מחדש את מה שאפשרי